Reklamace a stížnosti

Reklamační řád společnosti S SERVIS, s.r.o.

Reklamační řád společnosti S SERVIS, s.r.o., IČO: 26307201 (dále taky „Společnost“), která je samostatným zprostředkovatelem pojištění dle zákona č.170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, v platném znění, upravuje postupy a pravidla související s podáním a vyřizováním reklamací nebo stížností Klientů a potenciálních Klientů Společnosti, případně dalších oprávněných osob.

Pro účely tohoto reklamačního řádu se Klientem rozumí osoba, která na základě zprostředkovatelské činnosti Společnosti uzavřela s příslušnou pojišťovnou písemnou smlouvu, jejímž předmětem je neživotní pojištění, potenciálním Klientem se rozumí osoba, které neživotní pojištění Společnost nabízí. Klient a potenciální Klient budou dále v textu, pokud to bude vhodné, společně označeni jako „Zákazník“.

Reklamací se rozumí podání Klienta adresované Společnosti, ve kterém uvádí, že jsme nedodrželi podmínky smlouvy, že mu ze strany Společnosti byla poskytnuta služba v rozporu s obecně závaznými právními předpisy a které obsahuje návrh na řešení reklamace.

Stížností se rozumí podání Klienta nebo potenciálního Klienta, ve kterém si stěžuje na nepatřičné jednání zaměstnanců či jiných pracovníků (např. vázaných zástupců) Společnosti.

V Reklamačním řádu pro společné označení reklamací a stížností používáme pojem „Reklamace“.

 

Podání Reklamace

Reklamaci můžete podat:

  • e-mailem na adresu: pojisteni@s-servis.cz;
  • telefonicky na čísla: +420 737 270 437, +420 737 270 438;
  • osobně, po předchozí domluvě na výše uvedených číslech, zaměstnanec Společnosti sepíše na jednání Záznam v rozsahu náležitostí Reklamace, který Zákazník podepíše;
  • písemně na adresu: S SERVIS, r.o., Kosmákova 3952/2, Znojmo, 669 02.

 

Náležitosti Reklamace

  • Reklamace vždy obsahuje následující informace o Zákazníkovi a předmětu Reklamace:
    1. identifikaci Zákazníka a jeho kontaktní údaje:
      • jméno a příjmení, datum narození,
      • adresu/e-mail pro odeslání odpovědi,
      • e-mail nebo telefon pro komunikaci;
    2. číslo pojistné smlouvy, které se reklamace týká;
    3. podrobný popis předmětu Reklamace a navrhované řešení;
    4. dokumenty prokazující oprávněnost Reklamace;
    5. fyzická osoba podnikatel doplní dále jeho obchodní firmu, její sídlo a identifikační číslo;
    6. Reklamaci je oprávněna podat také osoba, která jedná za Zákazníka na základě plné moci. Součástí Reklamace pak musí být i plná moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele, ze které vyplývá oprávnění zmocněnce podat Reklamaci za Zákazníka;
    7. pokud Reklamaci podává právnická osoba, osoba jednající za tuto právnickou osobu uvede obchodní firmu, identifikační číslo, sídlo firmy, číslo pojistné smlouvy, své jméno a příjmení a kontaktní údaje na sebe (e-mail, telefonní číslo). Rovněž přiloží dokument, který ji opravňuje jednat v této oblasti za právnickou osobu. Pokud se bude jednat o plnou moc, musí mít úředně ověřený podpis zmocnitele.

 

Přijetí Reklamace

Každou Reklamaci evidujeme.

  • U Reklamace podané telefonicky okamžikem přijetí Reklamace je přijetí hovoru, pokud má všechny požadované náležitosti.
  • Přijetí Reklamace podané e-mailem nebo dopisem Vám přijetí potvrdíme prostřednictvím e-mailem, nebo
  • Reklamace podaná osobně je přijata sepsáním Záznamu jednání se Zákazníkem.

 

Vyřizování Reklamace, lhůty k vyřízení

  • Reklamaci vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů od doručení do Společnosti. Pokud Reklamaci nemůžeme vyřídit ve stanovené lhůtě, sdělíme Vám důvod prodloužení lhůty k vyřízení a odhadovanou dobu, ve které ji vyřídíme.
  • Může se stát, že Vás budeme kontaktovat kvůli doplnění nebo upřesnění některých informací v Reklamaci, bez kterých ve vyřízení Reklamace nemůžeme pokračovat. Doba čekání na doplnění takových údajů se do výše uvedených lhůt nezapočítává. Pokud žádosti nevyhovíte, jsme oprávněni Reklamaci odmítnout pro nedostatek vstupních údajů.
  • Z důvodu ochrany klientských dat jsme za účelem ověření identity Zákazníka oprávněni požadovat doplňující údaje nebo přistoupit k odeslání písemné odpovědi pouze na námi evidované kontaktní
  • O vyřízení Reklamace Vás budeme informovat písemně na vámi určenou adresu v podání, nebo způsobem dohodnutém mezi Vámi a Společností.
  • Vztahuje-li se podaná Reklamace k činnosti pojišťovny, která poskytuje Zákazníkovi finanční službu, Zprostředkovatel zajistí její neprodlené předání pojišťovně a informuje Zákazníka o tomto předání. Podmínky a náležitosti vyřizování reklamací a stížností u pojišťovny stanovuje reklamační řád této pojišťovny.

 

Podání odvolání

Pokud nebudete s vyřízením Reklamace spokojeni, budeme rádi, když se na nás obrátíte a sdělíte nám, co Vám na řešení nevyhovovalo. Postup zkontroluje další pracovník a budete informován o našem stanovisku k podanému odvolání.

 

Další možnosti řešení sporů

V případě, že nesouhlasíte s vyřízením reklamace, můžete se obrátit na subjekty mimosoudního řešení sporů, ČNB nebo soud.

  • Pokud jste uzavřel pojistnou smlouvu jako spotřebitel (tedy mimo rámec podnikatelské činnosti), máte právo využít nezávislý subjekt na mimosoudní řešení sporu. Rozhodnutím Ministerstva průmyslu a obchodu je mimosoudním řešením sporů v neživotním pojištění pověřena:
  • Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú, Elišky Krásnohorské 135/7, Josefov, 110 00 Praha 1, podrobné informace jsou uvedeny na webové stránce ombudsmancap.cz;
  • Česká obchodní inspekce, Štěpánská 44/796, 110 00 Praha 1, podrobné informace jsou uvedeny na webové stránce coi.cz.
  • Česká národní banka, Na Příkopě 864/28, 115 03 Praha 1, je orgánem dohledu, nemá pravomoc spory rozhodovat a u obdrženého podání posuzuje, zda byly Společností dodrženy právní předpisy, na které dohlíží; podrobné informace jsou uvedeny na webové stránce cnb.cz.
  • Váš spor můžete řešit rovněž před věcně a místně příslušným.